Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
samenwerkingsverbanden --- onderzoek in de kunsten --- universitair onderwijs --- architectuur --- schoolgebouwen --- Architects. Urbanists --- Arets, Wiel --- TUD --- Berlage Institute [Rotterdam] --- architecture [discipline]
Choose an application
‘Speeltijd. Een kritische pauze. Processen van eindwerken in architectuur’ is het zelfverklaarde stiefbroertje van het Architectuurboek Vlaanderen N°10, een uitgave van het Vlaams Architectuurinstituut. Speeltijd is het resultaat van een samenwerking van 7 studenten uit verschillende Vlaamse architectuuropleidingen. De samenwerking kwam er op initiatief van het Vlaams Architectuurinstituut. In juni 2013 deed Christoph Grafe - directeur van het VAi - een oproep naar de Vlaamse architectuuropleidingen voor het ontwikkelen van een ‘open reflectie’ op het Architectuurboek Vlaanderen N°10. Het project genoot de steun van het VAi, maar bood ook volledige redactionele onafhankelijkheid. Net als het Architectuurboek Vlaanderen werpt Speeltijd zijn licht op de architectuurproductie in Vlaanderen. Maar in tegenstelling tot het Architectuurboek bundelt het geen onroerend goed, maar wel papieren architectuur, in dit geval eindwerken. Aan de hand van 9 inspirerende afstudeerprojecten vertelt dit boek over architectuur met verschillende benaderingen, percepties, maak- en leerprocessen.
architectuur --- urbanisatie --- studenten --- Architecture --- Belgium --- Architecture students --- Architectural drawing --- Etudiants en architecture --- Projets d'architecture --- Study and teaching --- History --- Philosophy --- Etude et enseignement --- Histoire --- Philosophie --- 72 --- 378 --- 72.01 --- 373.67(493) --- Architectuur ; Vlaanderen ; eindwerken architectuurstudenten --- Architectuuronderwijs ; afstudeerprojecten --- Studentenwerk ; architectuurontwerpen ; 21ste eeuw --- Architectuur. Bouwkunst --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Architectural education --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 72 Architectuur. Bouwkunst --- 72 Architecture --- 373.67 --- Studentenprojecten --- Onderwijs (architectuur)
Choose an application
514 --- 372.874 --- 371.67 --- 373.5 --- #BSCH: vak: technologie --- #BSCH: vak: tekenen --- #WWIS:AGGR --- leerboeken --- secundair onderwijs --- wetenschappelijk tekenen --- 641.2 --- Leermiddelen --- Secundair onderwijs --- Technisch tekenen --- Wetenschappelijk tekenen --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 514 Geometry --- Geometry --- 372.874 Tekenen. Handwerken. Tekenonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Tekenen. Handwerken. Tekenonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Lijn- en projectietekenen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- Technical drawing --- projection [perspective and shading technique] --- perspective [technique] --- perspectief --- 72.02 --- 744 --- Architectuurtheorie --- Tekenen --- Perspectief (architectuur) --- Geometrisch tekenen --- Architecture --- architecture [discipline] --- architectural drawing [process]
Choose an application
The Production Sites of Architecture examines the intimate link between material sites and meaning. It explores questions such as: how do spatial configurations produce meaning? What are alternative modes of knowledge production? How do these change our understanding of architectural knowledge? Featuring essays from an international range of scholars, the book accepts that everything about the production of architecture has social significance. It focuses on two areas: firstly, relationships of spatial configuration, form, order and classification; secondly, the interaction of architecture and these notions with other areas of knowledge, such as literature, inscriptions, interpretations, and theories of classification, ordering and invention. Moving beyond perspectives which divide architecture into either an aesthetic or practical art, the authors show how buildings are informed by intersections between site and content, space and idea, thought and materiality, architecture and imagination. Presenting illustrated case studies of works by architects and artists including Amale Andraos, Dan Wood, OMA, Koen Deprez and John Soane, The Production Sites of Architecture makes a major contribution to our understanding of architectural theory.
Technical, artistic and vocational education --- Architects. Urbanists --- anno 1900-1999 --- Ghent --- Architecture --- Bouwkunst --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Ecoles --- Flandre orientale --- Geschiedenis van het onderwijs --- Histoire de l'enseignement --- Oost-Vlaanderen --- Scholen --- Architects --- Sint-Lucasinstituut (Ghent, Belgium). --- architectuuronderwijs --- Sint-Lucasinstituut (Gent) --- 1919 - 1974 --- 20ste eeuw --- Gent --- 72.036 <493> --- 726.5 --- 372.87 --- pedagogiek --- architectuuronderwijs (x) --- Sint-Lucasinstituut, Gent (1862-1980) --- Gent [gemeente in arrondissement Gent - BE] (x) --- 20ste eeuw (x) --- C3 --- religieuze kunst --- Congregatie van de Broeders van de Christelijke Scholen (1680-1725 ; 1725-heden) --- KADOC (x) --- C6 --- onderwijs --- 72.036 --- 373.67 --- Sint-Lucas --- LOKATIE 2 --- Architectuuronderwijs ; Gent ; Sint-Lucasinstituut ; 1919-1974 --- (069) --- Dirk Van de Perre --- architectuur --- België --- twintigste eeuw --- Sint-Lucasscholen --- pedagogie --- kunstpedagogie --- kunstonderwijs --- De Schepper Alfons --- Broeder Denis --- Vaerwyck Valentin --- Melsens Maurice --- Broeder Alfred --- Van Mechelen Louis --- Broeder Urbain --- neogotiek --- modernisme --- Smis Sylvain --- Dessauvage Marc --- Hoppenbrouwers Alfons --- Lantsoght Jozef --- Lampens Juliaan --- Verschuren Fried --- Van den Broeck Luc --- kerken --- 72.036 EU-belg --- Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--België --- Kerkgebouwen. Kerkarchitectuur --- Kunst. Kunstonderwijs. Beeldende vorming--(niet-universitair onderwijs) --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 20ste eeuw (architectuur) --- Twintigste eeuw (architectuur) --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- (Musea. Collecties) --- 372.87 Kunst. Kunstonderwijs. Beeldende vorming--(niet-universitair onderwijs) --- 726.5 Kerkgebouwen. Kerkarchitectuur --- 72.036 <493> Moderne bouwkunst. Architectuur van de 20e eeuw--België --- art education --- architectural education --- art appreciation --- Symbolism in architecture. --- Symbolisme en architecture --- Philosophy --- Philosophie --- Study and teaching --- History --- Étude et enseignement --- Sint-Lucasinstituut (Ghent, Belgium) --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Symbolism in architecture --- 72.01 --- 72.017 --- Architectural symbolism --- Signs and symbols in architecture --- Architectuurtheorie --- Ruimte (architectuur) --- architectuuronderwijs. --- Sint-Lucasinstituut (Gent). --- 1919 - 1974. --- 20ste eeuw. --- Gent.
Choose an application
Walter Steenhoudt, eredirecteur van Sint-Lucas, Gent en Brussel. Gewezen voorzitter architectenvereniging.
72 STEENHOUDT, WALTER
---
72.036 <493>
---
378
Choose an application
architectuur --- History of education and educational sciences --- Architecture --- architecture [discipline] --- Higher education --- Royal Academy of Fine Arts [Antwerp] --- Antwerp --- Étude et enseignement --- Histoire --- Artesis Hogeschool Antwerpen --- 72.03 <493> --- 373.67 --- 378 --- Universiteit Antwerpen --- Academie Antwerpen --- 373.67(493) --- Architectuuronderwijs ; Antwerpen Academie ; geschiedenis --- Architectuuronderwijs ; Antwerpen ; Nat. Hoger Inst. voor Bouwk. en Stedeb. (NHIBS) --- 378.4 <493 ANTWERPEN> --- 378.4 <493 ANTWERPEN> Universiteiten--België--ANTWERPEN --- Universiteiten--België--ANTWERPEN --- 72.03 <493> Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden--België --- Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden--België --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- Hoger Onderwijs --- Universitair onderwijs --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Study and teaching --- Belgium --- Antwerp (Belgium) --- History --- Histoire. --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- academies [institutions] --- anno 1800-1999 --- anno 1700-1799 --- anno 2000-2009 --- anno 2010-2019 --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Artesis hogeschool Antwerpen. --- Étude et enseignement
Choose an application
Cet ouvrage retrace l'histoire de l'enseignement de l'architecture à La Cambre - le Bauhaus belge - dans son contexte national et international. Il tente de faire comprendre l'intensité de ses conflits pédagogiques et leur enjeu. Il s'adresse aux architectes, aux enseignants et à tous ceux qui se préoccupent d'urbanisme et d'art de bâtir. Témoignage vécu, il aspire cependant à tirer la leçon des événements. L'histoire peut-elle s'écrire à chaud ?
Architecture --- Higher education --- anno 1900-1999 --- Belgium --- Belgique --- België --- Bouwkunst --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- History --- Histoire --- Ecole nationale supérieure des arts visuels de La Cambre --- Bauhaus --- Influence --- Histoire de l'architecture --- Ecole d'architecture --- Enseignement --- Pédagogie --- Ecole nationale supérieure des arts visuels de la Cambre. --- Influence. --- 20e siècle --- 72 <493> --- 72.036 --- 72.03 --- 373.67 --- La Cambre --- 373.67(493) --- 72.037(493) --- 72.01 --- Architectuuronderwijs ; Brussel ; 20ste eeuw ; La Cambre --- Architectuurtheorie ; geschiedenis van La Cambre --- Belgie --- architectuur --- twintigste eeuw --- CIAM --- 720.9493 --- Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- Twintigste eeuw (architectuur) --- 20ste eeuw (architectuur) --- Onderwijs (architectuur) --- Kunstonderwijs --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Architectuurgeschiedenis ; 1900 - 1950 ; België --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Arts Architecture Belgium --- Ecole nationale superieure des arts visuels de la Cambre --- -Berlin (Germany). --- Dessau (Dessau, Germany). --- Weimar (Thuringia, Germany). --- Baohaosi --- Bauhaus Dessau --- Belgium. --- École nationale supérieure d'architecture et des arts visuels. --- ENSAV La Cambre --- ENSAV --- Cambre (School) --- La Cambre (School) --- Cambre arts visuelles (School) --- École de La Cambre --- Architecture. --- 1927 - 1980 --- -Influence --- 72.03 Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- -Belgium. --- Berlin (Germany). --- Ecole nationale supérieure des arts visuels de La Cambre --- Ecole nationale supérieure des arts visuels de la Cambre. --- Staatliches Bauhaus --- École nationale supérieure d'architecture et des arts visuels de La Cambre --- École nationale supérieure des arts visuels de La Cambre. --- CDL --- 72.036 EU-belg --- École nationale supérieure d'architecture et des arts visuels de La Cambre --- ISAD --- Institut supérieur des arts décoratifs --- HIS --- Hoger Instituut voor Sierkunsten --- École nationale supérieure des arts visuels de La Cambre --- architecture [discipline] --- Institut supérieure d'architecture de l'Etat La Cambre [Bruxelles]
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|